Preložených 100%
Arven
Arven vytvoril tisíce a tisíce bytostí hneď po tom čo dostal korunu. On ju vlastne ani nemal na hlave lebo len čo vytvoril nejakú bytosť, než si ju stihol dať na hlavu už išiel spraviť ďaľšiu.
Všetko vytvára takto: príde, vytvorí, odíde. Arven sa už potom nestará o svety ktoré spravil. Quater spravil Arvena tichého, vážneho a štíhleho. Arven len raz hovoril o tom aké bytosti vytvoril.
Quater totiž chcel spraviť bytosť ktorá zaplní svojimi svetmi zvyšok priestoru. Arven nemá čas na to aby spravil bytosť ktorá by tiež tvorila. Arven má teraz sedem svetov:
NORDO je svet ktorý sa skladá zo siedmych planét a na každej z nich je nejaká civilizácia. V ich mytológiach sú spoločné prvky a tiež v nich medzi sebou svety bojujú, ale s skutočnosti ku bojom medzi nimi nikdy nedošlo. Občas si svety medzi sebou robia nejaký závod.
Sedem planét je:
Idsnak-obyvatelia sú lebkoopice. Lebkoopice sú opice ktoré nemajú na tvári kožu a preto im vidieť lebku. Lebkoopice sa celý deň naháňajú. Mladšie lebkoopice by chceli postrašiť niekoho z iných civilizácií, ale nevedia sa dostať na nijaký iný svet. Staršie a múdrejšie lebkoopice pracujú na doprave. Alpha Jaw, vodca Kráľovstva lebkoopíc chce spraviť raketu aby mohli na nejakú inú planétu odviezť mladé lebkoopice.
Jedného dňa keď Alpha Jaw vypracoval podrobné plány na výstavbu rakety a rampy na jej odpálenie, jeho pomocník Chlpaté Jo sa išiel napiť vody. Ako sa na seba vo vode pozeral, rozmýšľal aké by to bolo keby mal na tvári kožu.
"Som veľmi škaredý" pomyslel si Chlpaté Jo.
Bolo zvláštne že si to pomyslel lebo väčšina lebkoopíc sa nezaujímajú o to čo si o nich myslia iný.
"Preto sa hodím do vody a nebudem tu viac žiť." povedal si a skočil.
Spravil veľký šplach a pocítil aká je voda studená. Ponáral sa do vody hlbšie a hlbšie až bol tak hlboko ako ešte žiadna lebkoopica nebola. Bola tam tma a Chlpaté Jo začal premýšľať o svojej mladosti. Pamätal si zvlášť na jeden nepríjemný deň keď bol ešte mladý.
"Veľa je chĺpkov na našom chrbte, a tak je lebkoopíc na tomto svete." povedal svoju životnú múdrosť Low Jaw.
Od vtedy Chlpaté Jo stále nasledoval Low Jawa. Ak išiel Low Jaw do lesa po orechy, išiel aj Hairy Jo. Ak išiel Low Jaw do svojej záhrady, išiel tam aj Chlpaté Jo.
Jedného teplého dňa Chlpaté Jo nasledoval Low Jawa do jaskyne. Okolo vchodu do nej sa zhromaždil veľký zástup. Manželka Low Jawa na nich všetkých gánila. Chlpaté Jo sa tlačil dopredu aby uvidel Low Jawa. Ale ako išiel tak zo seba odral všetky chlpy za čo sa potom hanbil. A tak Low Jaw cez neho prehodil veľký šál.
Arnod - obývaná Rrami. Rrovia stále pozorujú ostatné planéty a dúfajú že sa od ich obyvateľov všetko naučia. Svoj výskum sústredia na čítanie mysle iných bytostí. Rrovia produkujú Omega Rr. Omega Rr. dokážu použiť sboju myseľ na to aby sa premiestňovali medzi svetmi. Túto schopnosť im napokon zatrhol Arven až vtedy keď ho na to upozornil Quater ktorý videl že Omega Rr. sa premiestnili ku Yntom, Lebkoopiciam a na iné planéty.
Ba'ak - obývaná Pololebkoopicami ktoré sú z polovice modrý Yntovia. Volajú sa aj "Modré Yntie lebkoopice" a vyzerajú ako lebkoopice ktoré majú niekde na tele modrú farbu. Táto sa stáca generáciami. Pololebkoopice sa omnoho viac správajú ako modrý Yntovia než ako skutočné lebkoopice.
Guhrli - obývané Proto-lebkoopicami. Sú to úbohé bytosti s ktorých každý deň hromada zomrie od dehydratácie. Môžu jesť iba chlieb ktorý si robia z Wxov. Každý deň sa totiž Guhrli stretne z planétov Wx a Proto-lebkoopice si zoberú niekoľko Wxov a spravia si z nich chlieb.(v konečnom návrhu lebkoopíc ktoré žijú na Idsnaku Arven tento nedostatok odstránil) Keďže to trvá iba chvíľku, nieje možné aby Wxovia kolonizovali proto-lebkoopice.
Wx - obývaná Wxami. Wxovia sú tučný, chlpatý a žltý. Wxovia sa rozmnožujú nepohlavne a každý mesiac by ich bolo priveľa ak by ich nejedli Proto-lebkoopice.
Hapsborg - obývajú ju iba jeden Rr a jedna lebkoopica ktorí sú najlepšími priateľmi. Rr sa volá Rrheostan a loebkoopica Mazzimoast. Prvý rok sa kvôli príbehom o nepriateľstve medzi siedmymi planétami ku sebe báli priblížiť. Potom však Rrheostan chcel skúmať Mazzimoastove zvyky a tak za nim tajne chodil a študoval jeho výkaly, čo jedol, ako si býva na strome. Napokon sa po sto rokoch spriatelili a uvedomili si že iba spolu dokážu prežiť. Teraz väčšinu času trávia tým že sedia pred svojimi domami a rozprávajú si príbehy.
Yanko - obývaná nasledovníkmi Mai Kea. Mai Kea mal žiť na Hapsborgu ale v skutočnosti neexistoval. Yankites(bytosti Yanko) robia nádherné umelecké diela pre Mai Kea. Asi najepšie umelecké diela v priestore ktorý spravil Quater boli vyrobené na Yanko. To je dôvod kvôli ktorému nikto nemá to srdce povedať Yankites že Mai Kea neexistuje.
Ostatných šesť svetov ktoré Arven spravil sú:
PLASMO je obrovský oblak tak malých bytostí že ich nikto nemôže vidieť. Rrovia svojou mysľou predpokladajú že tu sú.
ALFATIC - je svet bytostí R'Goss. Každý ich potomok je väčší. Starší R'Gossovia hovoria: "Ten môj vnuk je ale veľký!" alebo "Keď som bol malý tak som si musel pristaviť stoličku aby som stiahol hrniec z kuchynskej skrinky." Domy ich predkov nikdy nie sú dobré pre ďaľšiu generáciu lebo tá je priveľmi väčšia.
ALPA FEMALPA je svet v ktorom deti riadia svojich rodičov. Deti ich posielajú robiť všetky ťažké úlohy a rodičia sa pretrhnú aby im vyhoveli. Niekto by mohol povedať že sa taký svet nemôže udržať. Ale takto Alrodičia(alebo rodičia) rýchlo vyvíjajú nové technológie. Napríklad nejaké dieťa povedalo: "Chcem vedieť čo je tá bodka hore!" a rodič za deň a noc vynašiel ďalekohľad.
Rodiny na Alpe Femalpe majú od jedného do troch detí, raritne viac. Je to kvôli tomu že keď prvé dieťa odpovie na otázku či chce mať brata alebo sestru "Áno!" rodičia mu vyhovejú. Keď potom toto druhé dieťa dorastie a prvé nieje nablízku, môžu sa ho rodičia spýtať tiež. Ak chce tak budú mať aj tretie, ale to si veľmi často už tak nevšímajú aby sa ho opýtali či chce mať brata alebo sestru.
Arven spravil láskavosť Homenovi a stvoril svet FLIMBY kde môžu žiť biely Yntovia. S tými pár bielymi Yntami čo zostali žiť v Homenovom svete spravili modrý Yntovia mier. Prežiť bez modrých Yntov bolo pre bielych Yntov veľmi ťažké. Preto sa medzi sebou rozdelili na múdrejších bielych Yntov("Roglingov") a hlúpejších bielych Yntov("Hablingov"). Hablingovia sa hrali na modrých Yntov a pracovali pre niektorého Roglinga. Tu je príbeh ako začali Roglingovia vládnuť Hablingom:
Jednu noc našiel Papto v lese ktorým putoval chatu drevorubača. Papto nemal svoju chatu lebo bol lenivý si nejakú vybudovať a bol unavený z chodenia a preto dúfal že ho Ynt drevorubač prijme na noc.
Drevorubačova žena otvorila dvere a povedala: "Nechcem aby tu niekto bol kým môj manžel nieje doma. Choď preč!" A zabuchla mu dvere pred nosom.
Papto bol veľmi hladný a cítil že v dome majú večeru. Pozeral sa okolo seba či neuvidí niečo na jedenie a zbadal krabicu Gflutoburger na streche domu. Nebola plná ale Papto z nej chcel aspoň zlízať zvyšky polievky. Keď sa vyšplhal na strechu zbadal v nej dieru ktorú bol drevorubač lenivý zaplátať. Uvidel že žena a traja vyberači daní pri ňom sedia pripravený večerať. Žena zavrela a kuchynskom šuflíku tousty víno a iné pochúťky.
Papto započul že drevorubač sa vrátil. Bol to pekný chlap ale keď videl vyberačov daní tak sa nazúril. Preto vyberači daní ku nemu chodili keď nebol doma. Papto z otvoru videl že žena schovala vyberačov daní do veľkého kufra na ktorý dala šálku s kávou.
"Čo robíš na mojej streche?" opýtal sa drevorubač Papta, "poď sa navečerať s nami."
Papto si Gflutoburger zobral zo sebou. Žena mu spravila miesto za stolom a dala mu misu plnú Toriwítu(sivá pasta bez chuti). Papto myslel na tousty a iné dobroty v šuflíku. Napokon vytiahol Gflutoburger a niekoľko ráz si ho otvoril a zavrel pri uchu.
"Čo to máš?" opýtal sa drevorubač.
"Oh to je môj Gflutospirit" odvetil Papto. "Neje Toriwít ale tousty a iné veci ktoré sú v kuchynskej skrinke." "Super!" vykríkol drevorubač ktorý vstal a našiel všetko jedlo ktoré tam jeho žena skryla. Tá na to nič nepovedala a doniesla jedlo na stôl. Papto znovu otvoril a zatvoril krabicu.
"Čo povedal teraz?" opýtal sa drevorubač. "Hovorí aby ste nezabudli na víno v šuflíku pred vami."
Papto a drevorubač si vychutnávali víno. Drevorubač chcel vedieť ako sa Gflutospirit používa.
"Nemohli by ste mi Gflutospirita ukázať?" opýtal sa drevorubač. "Rád by som ho videl."
"Ale samozrejme!" povedal Papto. "Vie mi povedať všetko čo chcem?" Papto zaklopal na krabičku. "Povedal áno. Gflutospirit je veľmi škaredý a tak by sme sa naňho nemali pozrieť tak skoro po jedle aby sme nevracali."
"Ja sa nebojím trochu vracania. Ako vyzerá?" "Asi ako vyberači daní." "Ah! Tá sú škaredý! Keď ich vidím tak sa vždy nazúrim. Ale znesiem to keď budem vidieť že je to Gflutospirit."
Papto otvoril krabičku, niečo do nej zašepkal a priložil ju k drevorubačovmu uchu.
"Dobre." povedal Papto. "Je v kufri ktorý sa používa ako stolík na kávu. Môžeš sa naňho pozrieť ale nenechaj ho z neho ujsť!"
"Pomôž mi pridržať veko." povedal a položil ruku na kufor v ktorom jeho žena skryla troch vyberačov daní. Rýchlo ho otvoril a hneď zabuchol.
"Uch! Ten je škaredý! Fuj!"
Povedal si že musí ešte niečo vypiť. Otvoril zásuvku a našiel ešte jednu fľašu vína.
O dosť neskôr drevorubač povedal: "Musíš mi predať Gflutospirita. Kľudne si pýtaj koľko prachov chceš, všetko zaplatím."
"Nie, to nemôžem urobiť," povedal Papto, "predstav si na čo všetko ho môžem použiť!"
"Oh ja tak chcem Gflutospirita! Prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím, prosím!" rozplakal sa drevorubač.
"Dobre,"povedal nakoniec Papto, "ak budeš zo ženou predstierať že ste ďaľšie tri roky moji modrý Yntovia, dám ti Gflutoburgerovú krabičku."
"To by bolo riešenie," povedal drevorubač, "ale kufor s Gflutospiritom ktorý vyzerá ako vyberač daní mi naháňa strach!"
Keď sa Papto ráno zobudil zobral kufor. Išiel na druhej strane lesa ku hlbokej rieke. Voda v nej divo búšila do brehov.
"Uf" povedal si "som unavený! Ten kufor je strašne ťažký. Musím ho hodiť do rieky a potom už nejako preplávam."
Nadvihol kufor keď sa v tom z vnútra ozvalo: "NIÉÉÉ! PUSTITE MA VON!!!"
"Jááááááááj!" zajačal Papto a predstieral že sa bojí, "Gflutospirit je tam! Radšej ten kufor rýchlo hodím do vody!"
"Nie, nie, nie!" zvolal jeden vyberač daní. "My budeme modrými Yntami pre teba nasledujúce tri roky!"
"No to by sa dalo!" povedal Papto a tak nasledujúce tri roky nemusel ani prstom pohnúť, stále ho obsluhovali.
O svete ELBEETO sa toho veľa nevie, iba to že je to klon Flimby, lebo je na druhej strane veľkej žltej plazmy. Tá zabraňuje vidieť ne tento svet.
SUMP je svet v ktorom je niekoľko dutých planét ktoré sú v sebe. Junn-obývaná Wx. Keďže tu niesú proto-lebkoopice, každý mesiac je ich asi polovica rozpučená váhou ostatných.
Mezzo Abberun - obývané Abberami. Abberovia majú podozrenie že nad nimi je planéta Junn lebo ku nim trhlinami niekedy spadne kostra nejakého Wxa. Niektorý Abberovia robia vrty aby sa dostali ku vnútorým Abberom, ale takýto cestovatelia sa nikdy nevrátili.
Abberovia sa delia do troch skupín. Prvá sú intelektuáli nazývaný Frankitovia. Druhý sú bojovný Abberovia nazývaný Dazzitovia. Tretí sú náboženská skupina Eeovia. Frankitovia rozpracovali teóriu o planéte Junn nad nimi a planéte Vnútorná Aberrun ktorá je v ich planéte. Dazzitovia a Eeovia nerešpektujú Frankitov. Eeovia tvrdia že Frankitovia potierajú ich mytológiu. Dazzitovia si myslia že Frankitovia sú banda nafúkancov.
Abberovia sa nemajú ako dostať na planétu Junk ale keďže stadiaľ cez trhliny niekedy spadol nejaký mŕtvy Wx, Frankitovia rozpracovali teóriu že tam je. Táto teória hovorí že by mal byť rovnako nejaký svet v ich svete. Táto teória sa nazýva "Dohad o vnútornom Abbers svete". Ale tí čo sa ku tomu vnútornému svetu snažili dostať, nikdy sa nevrátili späť.
Eeovia tvrdia že vo Vnútornom Abberse musia byť dvere na Druhú stranu. Aj keď niekoľko Frankitov tvrdí že tam žiadne dvere niesú, tí ostatný tvrdia že niekde vo vesmíre také dvere sú. Dazzitovia si myslia že výskum Frankitov v oblasti dverí je to jediné čo má pre spoločnosť význam.
Eeovia vytvorili zvláštnu mytológiu. Niektorý Eeovia nasledujú Otca, niektorý Quatera a niektorý Arvena. Niektorý nasledujú Otca a Quatera, niektorý Quatera a Arvena a niektorý Otca a Arvena. Niekoľko ich nasleduje všetkých troch: Otca, Quatera aj Arvena.
Veľa Dazzitov sa nechcú mať nič do činenia z Dverami na druhú stranu. Myslia si že ak by tam bol nový svet, mohli by ho dobyť.
Abberwabbee bol pozoruhodný veľkňaz Eeov. Traduje sa že ho zavraždil Kapangdazz, vodca Dazzitov kvôli jeho náuke o miere.
Vnútorný Abberun - tvrdia že dvere na druhú stranu sú vonku. Všetky ich mytológie o týchto dverách tvrdia niečo iné. Tu je niekoľko najpopulárnejších mytológií:
Lipocarrutherrs - Dvere sú všade. Túto mytológiu zastáva malá skupinka Frankitov, Rickovia. Tvrdia že keď splynieme z prírodou dosiahneme dvere. Preto obímajú stromy. Tvrdia že príroda vidí všetko.
Winthrrop Ballyhoo - Všetci sme už prešli dverami. Túto mytológiu vyznáva veľa Eeov ktorý sa nazývajú Marffeovia. Veria že kedysi v minulosti sme týmito dverami prešli.
Shempocalrrisian - tvrdí že dvere máme všetci v sebe. Vyznáva jú skupina Eeov zvaná Shempocalrrisianiti. Shempocalrrisianiti vraj našli dvere ale neprešli nimi lebo z nich padala voda z Mezzo Aberrnun. Odvtedy Shempocalrrisianiti používajú vodu na ich rituály.
Rrmbek - Na druhú stranu dverami prejdeme keď budeme robiť dosť dobrých skutkov. Napodiv túto mytológiu nezastávajú Eeovia ale Frankitovia. Niektorý z nich si myslia že túto teóriu vymyslel Jabberph. Jabberph bol podivný vedec ktorý stále splietal vedu a mytológiu dokopy. Kto chcel ísť do jeho školy musel naňho zavolať: "Počujem, počujem". Sám Jabberph chodil do školy Frankitov iba raz za čas. Väčšinu času strávil kopaním imaginárneho pokladu a falšovaním peňazí. Na koci svojho života povedal že našiel cestu do Rrmbek.
Jabberph povedal že dvere sa dajú vidieť iba špeciálnymi X-rengenovými okuliarmi. Vraj to že niekoľko jeho nasledovníkov zmizlo potvrdzuje pravdivosť učenia čo je na nejakých zvitkoch(ktoré však nikto nikdy nevidel). A že vraj jeho nasledovníci mali na očiach tieto X-rengenové okuliare.
Prrokoschmoko - Život je oničom, možno raz sami od seba padnete do dverí. Túto mytológiu nezastáva skoro nikdo.
Klarrczmun - kedysi dávno boli vyrobené dvere ktoré našiel jeden Abber a ďalej ich šíril ústnym podaním. Táto mytológia má tiež veľmi malú podporu. Tvrdí že keď budete spravodlivý tak raz sami nájdete dvere. Skupina Abberov ktorý vyznávajú túto mytológiu sa volá Klarrczmun. Tvrdí sa že ten prvý Abber sa volal Klabberz a videl ako jeho sused Toogabberg týmito dverami prešiel.
Toogabberg bol veľmi dobý Abber. Preto si Klabberz myslel že ak by sa niekto mal dostať cez dvere, bol by to on. Zobral si teda silnú zošívačku a zošil sa z Toogabbergom aby keď pôjde dverami tak prešiel nimi aj on. Preto vyznávači tohto kultu stále hľadia naostatných či je niekto dosť spravodlivý. Ak niekoho nájdu tak sa s ním snažia zošiť. Väčšinou potom zakročuje Dazzitová polícia.
Burrntoowie - Arven spravil dvere a vyhlásil že ten kto nimi prejde dostane trest smrti. Povedal to niekto kto si robil výsmech z toho že tam Arven nieje.
Flimperrty - Dvere na Vnútorný Abbers priniesom Merlopax Kleptomaniac. Je viacero legiend kto bol Merlopax; jedna tvrdí že Merlopax bol Abber ktorý nepatril do žiadnej spoločenskej skupiny a potom ukradol dvere ne druhú stranu z Mezzo Aberunu.
Appilow Pinsmarr - Dvere vyrobil Otec a raz ich každému ukáže a ten komu ich ukáže sa bude musieť rozhodnúť či nimi prejde.
Innagorradavida - dvere nájde ten ktorý umrie počas bitky. Táto mytológia je veľmi obľúbená u Dazzitov.
Jyan't Rroeb't - dvere sú to čo je reálne a Abberuni iba snívajú.
Tingleyspald - dvere sú postavené na obrovskej korytnačke.
Rroy Al - Iba 3667 Abberov môže prejsť cez dvere.